Ferrari ve Porsche En Az Satmalarına Rağmen Bu Rekoru Elinde Tutuyor

Posted by

Otomotiv yazarı Emre Özpeynirci, otomotiv üreticilerinin kârlılıklarına ilişkin yazısında önemli bir noktaya değindi. “Çoğu zaman bir markanın dünya çapında popüler olması, rakiplerine göre daha fazla kar ettiği anlamına gelmiyor” dedi.

Özpeynirci’nin belirttiğine göre, otomotiv şirketleri artan satışlarla birlikte karlılıklarını artırmaya odaklanıyorlar. Ancak bu, her zaman daha fazla satış yaparak daha fazla kar elde etmek anlamına gelmiyor. Yeni nesil elektrikli araç üreticileri Tesla ve BYD gibi şirketler, çok satmalarına rağmen kar marjlarını düşük tutabiliyorlar. Diğer yandan, az satan ancak yüksek kar marjlarına sahip olan markalar da var; Ferrari ve Porsche gibi.

Otomotiv sektöründe rekabetin yoğun olduğunu vurgulayan Özpeynirci, şirketlerin hem satışları artırma hem de karlılığı artırma mücadelesi içinde olduklarını belirtti.

Özpeynirci’nin örnekleri Ferrari ve Porsche ile devam ediyor. Bu iki marka, düşük adetlerde üretim yapmalarına rağmen sektörde en yüksek kar marjına sahip olan markalar arasında yer alıyor.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir